"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2023. február 20., hétfő

~ TÁPIÓKAPUDING NARANCCSAL MANDARINNAL ~

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 
 
 

A napokban elterveztem, hogy kissé jobban oda figyelek majd a táplálkozásomra, nem mintha eddig nem tettem volna...Eddig is minőségi ételeket készítettem, csak nem néztem mit, mikor, mennyit. Egy pár kiló mínusz, nem árt, ha lekúszik rólam. No, de ne is ezzel untassalak, jöjjön ez a brutál egészséges desszert. A tápiókáról írtam már korábban. Nekem nagyon bejön ez a maniókás történet... Rengeteg mandarinom gyűlt össze, de olyan savanyú volt, hogy natúr formájában képtelenség lett volna elfogyasztani, így kidobni nem akartam, ezért desszert lett belőle. Kifacsartam, édesítettem és zselatinnal felfőztem. Egy igazán pikáns gyümölcsvelő lett belőle. A tápióka puding tetején pont tökéletes lett. Nagyon könnyű elkészíteni, és nagyon finom desszert lett. Az, hogy milyen gyümölcs kerül a puding tetejére, az rajtad múlik. Most ez a citrus kavalkád volt kéznél.

 

Hozzávalók 4-5 személyre: 1,5 csésze hideg víz, 1/2 csésze tápióka gyöngy, 300 ml. tej, 1 csipet só, 5 kanál cukor vagy ennek megfelelő édesítőszer. Citrus zselé: 300 ml mandarin és narancslé vegyesen frissen facsarva, ízlés szerint cukor vagy édesítőszer, 5 lap zselatin. 


A hideg vízben elkeverjük a tápióka gyöngyöket, majd letakarva egy órát duzzasztjuk. Mikor megduzzadt, egy kisebb lábosba töltjük a tejet, ízesítjük a sóval és a cukorral / édesítőszerrel /, majd belekanalazzuk a duzzadt tápiókát. Kevergetve, pudingszerű masszát főzünk belőle. Langyosra hűtjük néha megkevergetve. Ha nagyon sűrű lenne, tejjel lazítjuk. Míg hűl a puding, addig elkészítjük a citrus velőt. A kinyert gyümölcslevet cukorral vagy édesítővel felfőzzük. A zselét hideg vízben megáztatjuk, majd kinyomva, a forró gyümölcsléhez adjuk. Felolvasztjuk benne, majd kihűtjük. A kész tápióka pudingot kiadagoljuk kisebb csészékbe, fél órát behűtjük, majd rákanalazzuk a folyékony gyümölcslevet. Hűtőbe tesszük míg megdermed az egész. Tálaláskor mandaringerezdekkel díszítve tálaljuk.


 
 
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése