"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2020. február 27., csütörtök

~ LEKVÁROS MINI KIFLI ~

















Valahogy ráakadtam erre receptre Anyukám régi receptes füzetében. Előszedtem, gondoltam átnézem..., egyszer csak kicsúszott és leesett a földre egy megsárgult, zsírpecsétes, kézzel írott papírfecni. Üzent nekem:  " Süsd meg, mert nagyon finom, meglátod!" Megsütöttem... Igaza volt. Mindig szuper recepteket tett el, tudtam, hogy jó lesz... Finom, porhanyós, apró kiflicskék egy kis házi baracklekvárral. Délutáni tea, kávé mellé, vagy egy barátnős traccsparti kötelező mellékese. Szuper gyorsan elkészül. 


Hozzávalók: 500 gr. sütemény liszt, 250 gr. hideg vaj, 70 gr. cukor, 1 mokkáskanál só, 1/2 citrom reszelt héja, 2 tojás sárgája, 1 csomag vaníliás cukor, 180 gr. tejszín. Továbbá: sűrű baracklekvár, porcukor.


Az összes hozzávalót tálba merjük, majd gyors mozdulatokkal, hogy a vaj ne olvadjon nagyon meg, tésztát gyúrunk. A kész tésztát fóliába csomagoljuk és betesszük a hűtőbe kb. 20 percre pihenni. Lisztezett felületen elnegyedeljük a tésztát, majd minden darabot nagyobb lapostányér nagyságúra nyújtjuk ki. Felvágjuk a tésztakőrt 16 egyenlő cikkre és a szélesebb részére teszünk egy mokkáskanálnyit a sűrű lekvárból. Feltekerjük és egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk a kifliket. Így teszünk a másik három tésztagombóccal is. Előmelegített, 180 °C-fokos sütőben, világosra kisütjük őket. Még forrón porcukorba hempergetjük.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése