"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2018. július 25., szerda

~ LECSÓ PADLIZSÁNNAL ÉS NOKEDLIVEL ~












Legkedvesebb nyári ételem a Lecsó. Gyerekkoromban nem ettem meg, talán ha a szaftját tunkoltam ki a friss, és ropogós kenyér serclijével. Megjegyzem, az utóbbi élelemért nagy harc folyt a családunkban apukám és persze én köztem. Mindketten imádtuk a frissen sült kényér csücskét, amit a pékségből hoztunk el még forrón. Ha jól belegondolunk, a kenyérnek akár hogy is számoljuk, két vége van, persze ha egy egészet veszünk belőle... Jutott volna mindkettőnknek egyforma két sercli, de sajnos elvből nem lehetett a kenyeret megvágni mind a két feléről... " Hogy nézne ki úgy?! "Nem mindegy! Úgy is megesszük... Vitát lezárván, a másik csücsök maradt a kenyér végen, így másnapra már nem volt olyan jó ropogós, kellett a fenének... Szóval egy ropogós kenyércsücsöknek mindig vége lett. Én nem vagyok ilyen szigorú, tőlem levághatnánk, de ma már nincs akivel harcolhatnék... Sajnos. Nos, hogy így beleavattalak titeket az én kis kenyércsücskös emlékeimbe, essen azért pár jó szó, a Lecsóról is. Ahány ház, annyiféle, tartja a közmondás. Van aki felkarikázza, van aki tojással keveri, van aki virslivel főzi, de akad olyan is, aki mondjuk nem tesz bele pirospaprikát. Van édes lecsó, van pikáns, van kissé csípős, van erős, vagy éppen brutál lángoló. Nálam az utóbbi három a nyerő. Volt olyan korszakom is, amikor csak Bogyiszlói paprikából főztem a lecsót. Na, akkor volt sziszegés bőven, és a kenyér is duplán fogyott hozzá. Most felturbóztam egy kicsit eme remek étket, hiszen került bele padlizsán, sült virsli és nokedli is. Mennyei és laktató.


Hozzávalók 4 személyre: 8 sárga paprika, 1 hegyes erős zöldpaprika, 4 nagyobb paradicsom, 2 vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 kisebb padlizsán, 2 kanál zsír, 1 tojás, 2-3 kanál liszt, 1 evőkanál sűrített paradicsom, 5 db. virsli, ízlés szerint só, őrölt fekete bors, őrölt kömény és piros fűszerpaprika. 


A zsírt egy nagyobb serpenyőben felolvasztjuk, majd hozzádobjuk a szálasra megvágott hagymát, fokhagymát. Kevergetve kissé összesütjük. Ez után mehet bele a hosszúkásra felszeletelt paprika, a csípős paprika, a magozott és szeletelt paradicsom, illetve a csíkokra felvágott padlizsán is. Fűszerezzük az ételt a fűszerekkel, majd mehet bele a sűrített paradicsom is, és egy fél pohárka víz. Óvatosan elkeverjük az egészet, majd lassú tűzön, fedő nélkül készre főzzük a Lecsót. Közben a tojást tálba ütjük, hozzáadjuk a lisztet, egy csipet sót és sűrű galuskatésztát keverünk ki belőle. A virslit felszeleteljük, majd zsíron pirosra megsütjük. Mikor a lecsó elkészült, kiskanállal a szaftjába szaggatjuk a nokedliket és 2-3 perc alatt megfőzzük benne. Az elkészült lecsót, forrón tálaljuk a sült virslikarikákkal és egy jó nagy adag friss, ropogós kenyérrel. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése