"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. február 11., hétfő

CVEKEDLI















Örök kedvenc. Legalábbis nálunk. Eredetileg sváb étel, de itthon is nagyon kedvelt tészta fajta. Sokféle képen ízesítik, van aki pirított szalonnával, tejföllel, savanyúsággal vagy éppen mazsolával szereti. Az én "perverzióm" a temérdek őrölt bors és a porcukor... Képes vagyok két tányérral is elpusztítani belőle. Ha nagyon finomat szeretnénk készíteni, akkor mindenféle képen, magunk gyúrjunk hozzá kocka tésztát. Sokkal-sokkal ízesebb és markánsabb lesz tőle a végeredmény. Jó jó, nem mondom, hogy nem kis munka káposztát reszelni, állandóan kevergetve ledinsztelni és akkor még utána a tésztával is bajlódni, de elhihetitek, egy napon nem lehet említeni ezt, a bolti tésztással... Nos? 



Hozzávalók 4 személyre: 30 dkg liszt, 3 tojás, 1 mokkáskanál só. Továbbá: 1 közepes fej édes káposzta, só, bors, cukor, kevés olaj.



A lisztből, tojásból és egy kevés sóval kemény, de rugalmas tésztát gyúrunk. Letakarjuk és 30 percet pihentetjük. Ez után lisztezett lapon, nagyon vékonyra, már-már átlátszóra kinyújtjuk. Derelyevágóval felkockázzuk. Liszttel meghintjük és kicsit szikkadni hagyjuk. 






Közben elkészítjük a dinsztelt káposztát. A káposztát, káposzta reszelőn lereszeljük és kissé megsózzuk. 10 percet állni hagyjuk, hogy levet eresszen. Kinyomkodjuk, majd forró zsíron vagy olajon, állandóan kevergetve addig pároljuk, sütjük a káposztát, míg szép világosbarna színe nem lesz. Közben ízesítjük, sóval, őrölt borssal és egy kevés cukorral. 



 



A tésztát sós, lobogó vízben kifőzzük, majd összekeverjük a káposztával. Ki-ki ízlése szerint, forrón tálaljuk. Megjegyzem, nincs egálban, a vele eltöltött idő és az eltüntetés...







Illéskrisz Konyhája




12 megjegyzés:

  1. Én is brutálisan borsosan szeretem, viszont porcukor nélkül.
    Jajj, azt hiszem, káposzta után kell néznem :)

    VálaszTörlés
  2. Ne is mondd!! Imádom!! De mindent ami pirított káposztával készül!! Régebben egyedül én szerettem a családban, de újabban már a gyerekek is rákaptak, úgyhogy egyre többet kell készíteni, ha azt akarom, hogy elég legyen. Nálunk sósan és nagyon borsosan a nyerő!! Újabban kipróbáltam a kapusztnyikot, meg a káposztás pogácsát, azok is pirított káposztával készültek és azokat is nagyon finomak!! Jó ötlet a házi tészta van is tésztagépem, lehet, hogy nekiveselkedek valamikor.

    Látom nagyon várod már a tavaszt, gyönyörű a fejléced az orgonákkal:)!!

    VálaszTörlés
  3. Néztem az elején, hogy milyen érdekességet hoztál ismét:) Nálunk egyszerűen káposztás laskának hívjuk, mi is sósan, és borssal szeretjük:)
    És tényleg csodaszép a fejléced, én is át kell váltsak a tavaszra, mert már meguntam a havat:) A barátnőm kedvenc virága az orgona, szoktam is gyűjteni neki az ilyen fotókat, de az illatát én is imádom, meg a színét is:) Most rendeltem éppen a tavaszra egy orgonás parfümöt:)

    VálaszTörlés
  4. A férj nagyon szereti, és én gonosz, sose csinálok neki, mert eszembe se jut. Na de majd most...:) Az új fejléc gyönyörű!!

    VálaszTörlés
  5. A jó öreg cvekedlinek nincs is párja. Én kevésbé borsosan, de jó káposztásan szeretem, cukrosan még nem ettem. Messze földön híres a cvekedli, Belgiumban élő (belga)ismerőseim azt kérték készítsek nekik, mikor itt voltak tavaly nyáron.
    Úgy ették, mintha mennyei manna lett volna.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a kedves hozzászólásokat! Látom sokan oda vagyunk ezért a nagyszerű étekért...

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik az új fejléced, szép. :)

    A férjem nem szereti, ezért csak magamnak elég ritkán szoktam készíteni, pedig nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Illéskrisz!

    Régóta vagyok olvasod, nagyon szeretem a receptjeidet, ki is szoktam próbálni őket, nagy sikert aratva. Ki szoktam másolni őket, kinyomtatom magamnak a receptjeim közé, otthon meg elkészítem. Most viszont nem enged kimásolni. Így nem tudom a receptgyűjteményembe rakni, és elkészíteni, később is. Miért nem tudom kimásolni? Soha nem élnék vissza a receptjeiddel, nem kívánnám a magaménak hazudni. Egyszerűen el szeretném őket készíteni. Főleg ezt a cvekedlit, ugyanis imádom. Tudsz segíteni?
    Bocs, ha már írtál erről mostanában, de most költöztünk és nincs időm visszaolvasni.:-))
    Anita (szarka-feszek.blogspot.hu)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Anita!

    Köszönöm a kedves soraidat. Sajnos a sorozatos kép és szöveglopások miatt kényszerültem letiltani a Másolás funkciót a blogomról. Bosszantott a dolog, hogy dolgoztam vele és más pedig megjelölés nélkül felhasználta a képeimet és az írásaimat. Fáradtság nélkül, úgy a legkönnyebb blogot írni, hogy kimásolom máshonnan és beillesztem más munkáját a magam blogjába... Amennyiben szeretnél egy receptet, akkor kézzel tudod csak kiírni. Sajnálom a sok tisztességes receptkövetőt, de nem tudtam mást kitalálni. Remélem megérted. Köszönöm még egyszer! Remélem benézel azért a jövőben is... :o)

    VálaszTörlés
  10. Imádom bármiféle káposztás dolgot, pláne piritottan, és igazán szeretném én is kipróbálni ezen a módon ezt a finom tésztát. Én is szeretem sok őrölt borsal. Guszta és finom!

    VálaszTörlés
  11. Megtaláltam a megoldást, úgyhogy jövök.:-)

    VálaszTörlés